Bestyrelsesmøde 20/11 2012
Godkendelse af referat
- referatet gennemgået og godkendt
Post og meddelelser
- Post gennemgået
Vedligehold
- Plankeværket har fået nye brædder, maling af hele plankeværket vil ske til arbejdsdagen i foråret
- Håndværkere har været ude og reparere belægningen i vores cykelskur. Årsagen til sammensynkningen var en rotterede, denne er blevet fyldt op med cement og brostenene er blevet lagt igen.
- Branddøren i kælderen er blevet lavet, så den kan lukkes igen.
- Der har været foretagen udluftning af radiatorerne på klubværelserne, så der kan komme varme i alles radiatorer.
- Vandhanen i gården er blevet lavet
- Der kommer cykelstativer langs vores facade, med plads til 30 cykler. Dette bliver finansieret af kommunen.
Salg og udlejning
- Strandboulevarden 158, 2. th. er stadig til salg
- Strandboulevarden 158, 4. th. er blevet sat til salg
- På klubværelserne bliver 4 værelser overtaget af nye beboere pr. 1. januar
Kommunikation og involvering omkring bestyrelsesarbejdet.
- De forskellige udvalg skal blive bedre til at informere om, hvad der foregår i udvalgene.
Hjemmeside
- www.baggershus.dk
- Der arbejdes på at få opdateres vores nye hjemmeside således at ventelister, håndbogen
osv. vil være tilgængeligt her.
Kvartalsrapporten
- Regnskabet gennemgået, der bliver stillet opklarende spørgsmål til Datea
- Vaskeriregnskab bliver sendt til den resterende bestyrelse
Cykler som evt. skal fjernes fra Strandboulevarden.
- Der er blevet fjernet 2 cykler fra vores stativ, som har boet der i alt for lang tid uden at blive brugt.
Arbejdsdag
- Bestyrelsen prøver at stå for udvælgelse af arbejdsdag, så det sikres, at der bliver afholdt en arbejdsdag i foråret.
TV og internet
- Der bliver undersøgt alternative tv-udbydere, da Yousee efterhånden er blevet ret dyrer.
Bestyrelsesmøde 23. august 2012
1. Godkendelse af referat
Referat godkendt.
2. Post og meddelelser
Post gennemgået – invitation fra ABF til diverse arrangementer.
3. Salg og udlejning
Andelen Randersgade 74, 2.tv. er solgt til Maria, en pædagog, pr. 1. september 2012.
Andelshaver af Strandboulevarden 158, 2.th. er blevet ekskluderet grundet manglende betaling over en længere periode (lejligheden vurderes uge 35).
Lejeren af klubværelse 4 og 5 er smidt ud pga. manglende betaling og udlejet til Zenia pr. 15. august 2012.
Lejeren af klubværelse 7 og 8 er flyttet og Rikke er flyttet ind pr. 15. august 2012.
4. Indsigelse fra andelshaver vedr. brug af cykelskur
Andelshaverne Randersgade 74, 3.tv. anmodede om, at man kan stille cykelanhængere i cykelskuret, som pt. kun er til cykler, jf. andelshåndbogen.
Bestyrelsen indvilligede i dette, forudsat at der er god plads i cykelskuret og øvrige andelshavere ikke kommer med indvendinger om pladsmangel. Anmodningen vil blive revurderet til vinter, hvor der som regel er flere cykler i cykelskuret og færre på gaden.
5. Opfølgning på diverse håndværker-udeståender
Brolægger besigtiger belægning fredag 24. august.
Facader og trappeværn er blevet malet igen, som opfølgning på tidligere udbedring.
Plankeværket i gården skal males en dag, der er tørvejr.
6. Halvårsregnskab
Halvårsregnskabet blev gennemgået.
7. Evt.
Der kommer snart en ny hjemmeside for Baggershus, da den gamle ikke fungerer.
Det skal endnu en gang påpeges, at udvendige bagtrappedøre skal låses.
1. Godkendelse af forrige referat
Referatet fra bestyrelsesmødet d. 07.05.2012 blev gennemgået.
2. Post og meddelelser
Der var ikke kommet noget nyt post siden forrige bestyrelsesmøde.
3. Salg og udlejning
Eksklusionssagen mod Strandboulevarden 158, 2. th. kører stadig.
Lejligheden Randersgade 74, 2. tv. er stadig til salg.
4. El-rapporter fremover
Det er tidligere blevet besluttet, at der, ved salg af lejligheder, skal forelægge en anmærkningsfri elrapport. Dette betyder at både installationer med deciderede fejl men også installationer med anmærkninger skal repareres inden salg.
Elrapporten skal udarbejdes af Hellerup El, men det står frit for beboeren selv at vælge hvem, der skal udføre eventuelle reparationer.
5. Højvandslukninger
Med sidste års regnskyl i mente tager bestyrelsen kontakt til kloakfirmaer for at få installeret højvandslukninger.
6. Belægning i gården
Der tages kontakt til brolægger, for at få undersøgt de nedsynkende brosten i cykelskuret.
7. Evaluering af arbejdsdagen.
På arbejdsdagen var fremmødet begrænses, det tilstræbes at der varsles i bedre tid inden næste arbejdsdag, også opfordres (endnu engang) alle til at deltage.
På arbejdsdagen blev den øverste bjælke på stakittet afvasket, og det er planen, at den skal males, når vejrudsigten lover flere dage uden regn. Kælderens mellemgang blev fejet og alle brandalarmer blev tjekket efter.
8. Kvartalsregnskabet
Regnskabet blev gennemgået og godkendt
9. Vedligeholdelse og forbedringsplan for Baggershus
Bestyrelsen lavede en liste over projekter, der bør tages hånd om inden for en overskuelig årrække:
Renovering af facaden ind mod gården
Renovering af køkkentrapper
Cykelskuret
(Kælderum)
10. Cykelskur
Husk at cykelskuret kun er for cykler. På trods af, at der om sommeren er en del cykler, der holder på gaden, kan det stadig være svært at få plads.
11. Evt.
Der er opserveret møl i kælderen.
BESTYRELSESMØDE MANDAG 7. MAJ 2012
Referat af forrige møde forelå ikke.
Bestyrelsen konstituerede sig og posterne blev fordelt som tidligere.
Formand Sanne Stage
Næstformand Rie Lysgaard Haarup
Kasserer Winnie Ebsen
Der foregår en eksklusionssag mod andelshaveren af Strandboulevarden 158, 2.th., da han gentagne gange ikke har betalt husleje. Andelen fremlejes pt. uretmæssigt.
Christian Randersgade 74, 2.tv. vil sælge, når der er lavet anmærkningsfri elrapport.
Kirsten er flyttet ind på klubværelse ?.
Belægningsstenene har af uforklarlige årsager flere steder sat sig, primært i cykelskuret. Brolægger bestilles til at besigtige belægningen.
Gården skal ryddes for alt overflødigt. Der står bl.a. en gammel ejerløs cykel og en ubrugt cykelanhænger.
Der varsles en arbejdsdag i maj, hvor der forventes fremmøde af alle andelshavere.
Der blev holdt møde med naboejendommen om bl.a. fælles forpligtigelser, generel vedligehold, affald og gården.
Mødet forløb fint og vi forventer større samarbejde på kryds af foreningerne. Indtil for nylig har naboejendommen ikke afholdt bestyrelsesmøder og derfor ikke været bevidst om eller sørget for fællesopgaver som tømning af dagrenovation, reparation af lift og snerydning.
Den første affaldsbeholder er ofte overfyldt mens de 2 øvrige står halvfyldte. Der appelleres derfor til at gå de ekstra 2 skridt og også anvende de andre beholdere.
Der indhentes pris på små cykelstativer som kan opsættes langs facaderne.
Maria R74, 1.th. laver oplæg til ny hjemmeside, da den nuværende er for kompliceret at vedligeholde.
1. Godkendelse af referat
Referat godkendt.
2. Post og meddelelser.
Gennemgået.
Pamela er konstitueret chef da Pamelas chef er på barsel. Dog får dette ingen betydning for os. Vi har sag i huslejenævnet vedr. et af klubværelserne da vi tilbageholder varme/vand med henblik på det senere regnskab.
3. Salg og Klubværelser
Mads Larsens lejlighed er til salg. Lejligheden er dog ikke synet endnu pga. manglende tilstedeværelse.
Lejeren på værelse 2 flytter så der er pt. 1 værelse ledig.
4. Datoforslag til møde med 156
Datoforslag til møde blev gennemgået.
5. Kælderrum og tavlen til reservationstider til vask.
Listen over kælderrum og vaske reservations tider er opdateret. Opdaterede numre på kælderrum vil blive påmalet dør.
6. Generelforsamling
Generelforsamling afholdes mandag den 19. marts kl. 19 på Vibenhus Skole
7. Lyskassen ved varmekælderen og fælles gennemgang af ”varmeting”
Lyskassen ved varmekælderen bliver lukket.
8. Netforbindelsen
Netforbindelsen har været noget ustabil på det seneste. Men kører formentlig fornuftigt igen.
9. Evt.